17 Şubat 2012 Cuma

BENDEN OLMAYAN SESLER

bir şaşkınlık anında
yakaladım kendimi
kim çekmiş kim yönetmiş
anılarda o filmi
kapatmaya korkarsın,
izlemeye sahneleri
gizlemeye başlarsın hani
sansürlersin şeridi...
git aklım git buralardan 
unutkan bir yaş buldum ben
gözlerimde, bir şehrin artıkları
yapraklar örtermiş o çarpık dalları
ve kolları suya değer, 
ağartırmış saçları.
alışkanlık anında
yakaladım kendimi
sakınmadan severdim hani o geçmişi
aldanışlar deyiyor şimdi bütün camlara
güvenirmiş kimisi
gece oluncaya.
oysa hep karanlıkta 
eserdi o sert rüzgâr
bazı sesler duyuyorsam, 
benden değil.
sıcacık bir sinemada
izlemek kadar masummuş
geriye kalan sadece
bizden/izlermiş.
bağışıktı kaygılar, 
kaygısızlığa,
uzundu film aslında, 
kesitleriyse kısa
çözülmek istemez bazen
anıların şifreleri,
neyse onlar, bilirim ki
benden değil...


"benden olmayan sesler"
j.ak
17.Şubat.2012

Hiç yorum yok :